Is dit bericht onleesbaar, klik dan hier om online te lezen.
 
03 juli 2009
 
Inhoud
Eurogarant Expres duikt mee de zomer in.
Welkom

U hebt het allen reeds aan de lijve ondervonden.
De zomer is in het land en het blijkt een warme te gaan worden. Het zonnetje boven de economische crisis?
Het moet gezegd: tot nu toe hebben onze Eurogarant bedrijven nog niet onder de crisis geleden en hopelijk blijft het zo.
Velen onder u hebben waarschijnlijk reeds onverwacht werk bijgekregen dankzij dat fenomeen dat elke zomer terugkeert en in intensiteit toeneemt: hagelbuien.

In elk geval zullen we pas vanaf september kunnen vaststellen welke impact de economische crisis op onze bedrijven heeft. Dat wordt dus nog even afwachten.
Maar eerst staat de zomervakantie nog voor de deur.
Wij wensen u allen en uw families een deugddoende en welverdiende vakantie toe, zodat de batterijen tegen september terug opgeladen zijn.

We laten u uiteraard niet vertrekken zonder uw Eurogarant Express. Zoals steeds nodigen wij u vriendelijk uit om ons uw reacties, suggesties en nieuwtjes te bezorgen.

Tel: 0494 52 62 03 of mail: kristof@eurogarant.be

Tot binnenkort

Kristof Eraly
Business Development Manager

>>>

Onze nieuwe website gaat van start!
website

Eindelijk is het zover. Onze nieuwe website is gelanceerd. Eerst en vooral werd de lay-out aangepast zodat het geheel een moderner en frisser gevoel geeft. Zo zal u zien dat wanneer u inlogt op www.febelcar.be of www.eurogarant.be, u op een centrale pagina terechtkomt. Hier kan u dan kiezen welke website u wil bezoeken.

Eens op één van beide websites krijgt u de nieuwe lay out te zien. De belangrijkste aanpassing hier is ongetwijfeld de log in voor onze leden. Dit maakt het mogelijk om over een aantal documenten, artikels, enz. te beschikken (met de mogelijkheid om ze te downloaden) die niet zichtbaar zijn bij een gewoon bezoek aan de website.
Wij zullen al onze publicaties nadien ook op de website beschikbaar houden, zodanig dat dit de “bibliotheek” van onze leden wordt.

Ook aan de zichtbaarheid van onze leden werd gewerkt. Via een nieuwe kaart kan een bezoeker aan onze site eerst de provincie selecteren, waarop hij een lijst te zien krijgt waarop hij kan selecteren op bedrijfsnaam of postcode enz.
Eens het bedrijf geselecteerd, krijgt de bezoeker de fiche van het bedrijf te zien. Aan deze pagina is ook een kaart gekoppeld (Google maps) met de locatie van het bedrijf.

Bovendien is er een routeplanner ingebouwd die de route zowel op kaart als stap voor stap in tekstvorm aanbiedt..

U hebt ondertussen reeds een mailtje ontvangen met een document dat u de mogelijkheid biedt om meer informatie over uw bedrijf te bezorgen; deze info zal ook verwerkt worden in de website: bvb. Doorlinken naar uw persoonlijk website, foto van uw bedrijf, enz.

De log in die u per mail ontving is voorlopig. Binnenkort zal u opnieuw per mail een nieuwe log in ontvangen gekoppeld aan uw bedrijf.

We hopen dat onze nieuwe website u bevalt en horen het graag als u eventuele opmerkingen of suggesties hebt.

>>>

 

ASCO NV werkt voor de schadeafhandeling samen met Eurogarant carrosseriebedrijven

Asco NV is als verzekeringsmaatschappij zeker geen onbekende. Ook als is zij via haar dochter BDM verzekeringen een specialist in de transportsector, de Automotive bleef tot nu toe redelijk onbekend terrein.Daar komt nu dus verandering in. Voor deze nieuwe portefeuile zoekt Asco NV naar een netwerk van carrosseriebedrijven om de schades af te handelen.

Hiervoor werden een aantal criteria vooropgesteld waar deze bedrijven aan moeten voldoen.
In die hoedanigheid werd Eurogarant gecontacteerd.

Na verschillende gesprekken, kwam het positieve nieuws dat Asco NV besloten heeft enkel samen te werken met bedrijven die het Eurogarant label dragen omdat dit voor hen een zekerheid biedt naar betrouwbaarheid en kwaliteit.
Wij zijn dan ook heel blij vast te stellen dat ons en uw continue streven naar verbetering nogmaals wordt erkend en dit bevestigt alleen maar dat we op het juiste spoor zitten

Ongetwijfeld hoort u hierover binnenkort meer wanneer u door Asco NV wordt gecontacteerd.

>>>

Kort nieuws:
Eurogarant Congres:

Reeds aan te kruisen in uw agenda: Op 17 november vindt het Eurogarant Congres plaats. Dit zal doorgaan in het ING auditorium. Wij hebben een aantal interessante gastsprekers voor u in petto met als bedoeling u een situatieschets te brengen van de evolutie van onze sector en een blik te werpen op de toekomst. Aangezien ook alle verantwoordelijken uit de sector aanwezig zullen zijn, krijgt u nadien uitgebreid de tijd om met hen te praten. We rekenen er dan ook op dat u op onze uitnodiging zal ingaan. Verdere details volgen nog.

>>>

Eurogarant in de verzekeringswereld:

In de maand april zat Eurogarant samen met al onze partners uit de verzekeringswereld om mekaars strategieën te bespreken.
Uit deze gesprekken kwam unaniem de bevestiging van de erkenning van Eurogarant als kwaliteitslabel voor de sector.
Tijdelijke negatieve tendens: omwille van de crisis heerst een zekere immobiliteit en onduidelijkheid over het aantal partners waarmee de individuele maatschappijen willen samenwerken bij het herstellen van voertuigen. Voorlopige conclusie is dat voorlopig aan de netwerkstrategie geen prioriteit wordt gegeven. Een nieuwe evaluatie is voorzien voor begin 2010.
Eurogarant zal uiteraard op de afspraak zijn om verdere gesprekken aan te knopen.

>>>

Guy Baeyens Carrosserie Center valt in de prijzen

Tijdens een jubileumviering in het Oostenrijkse Graz naar aanleiding van het dertig jarig bestaan van de Mercedes G-klasse heeft Carrosseriecenter Baeyens een belangrijke prijs in de wacht gesleept.

Op de gala avond werden namelijk verschillende bekers uitgereikt waaronder ook een algemene prijs: “Best of show”. Guy Baeyens werd met deze prijs beloond voor de restauratie van zijn Mercedes G-klasse.

Van harte proficiat.
Dit bewijst nog maar eens dat onze leden topkwaliteit afleveren.

>>>

Wat mag u dit najaar verwachten.

Klantentevredenheid: Nu onze nieuwe website online is, kan het klantentevredenheidsproject gelanceerd worden.
Wat is de bedoeling?

Enerzijds willen wij effectief meten en weten. Bent u er van overtuigd dat de eindklant steeds tevreden huiswaarts keert en dus bij een volgende gelegenheid naar u terugkeert?
Volgens ons is het de moeite om dit effectief bevestigd te zien en indien de bevestiging uitblijft, hebt u tenminste de kans om te reageren en de situatie nog te redden.
Daartoe hebben wij een klantenenquête uitgebouwd die alle facetten van het “belevingsproces” van de klant doorloopt.
Via onze internetsite kan u de klant bij u in het bedrijf reeds online de vragenlijst laten invullen.
Overtuigende argumenten: het neemt maar 5 minuten in beslag, indien gewenst kan u het anoniem doen, zodra u uitlogt kan het carrosseriebedrijf de resultaten niet meer zien.

Anderzijds zijn ook wij overtuigd van de goede resultaten en willen we deze database resultaten nadien gebruiken om reclame te maken in de particuliere sector.

Dit wordt onze 2de prioriteit dit najaar: bewerking van de particuliere markt via publiciteit. Hiertoe werden reeds enkel stappen ondernomen binnen de Eurogarant Commissie.
Het doel is het Eurogarantlabel, dat door iedereen gekend is in de professionele wereld ook naambekendheid te geven in de particuliere sector.

>>>

Eurogarant Febelcarrosserie C.V. - Woluwedal 46, bus 4 - 1200 Brussel.

Eurogarant Express is een uitgave van Febelcarrosserie, bestemd voor haar leden.
Website: www.eurogarant.be - Email: info@eurogarant.be